شایع ترین مشکلات پوستی
نوشته شده توسط : پزشک و درمان

شایع ترین مشکلات پوستی
برخی مشکلات و اختلالات پوستی وجود دارند که بسیار شایع هستند. مشکلات پوستی که در این بخش دسته‌بندی کرده‌ایم علائم یا عوارض بسیاری از بیماری‌های پوستی دیگر هم هستند.

۱. خارش پوست و انواع بیماری پوستی خارش دار
خارش پوست حس آزاردهنده‌ای است که می‌تواند در بخش‌هایی از پوست و گاهی در همه‌ی بدن ایجاد شود. اختلالات و بیماری‌های زیادی می‌توانند منجر به خارش پوست شوند، مانند کهیر، اگزما و غیره. برخی از شایع‌ترین بیماری های پوستی خارش دار و دیگر علل عمده‌ی خارش پوست عبارت‌اند از:

خشکی پوست
انواع دانه‌های پوستی که خود می‌تواند علل بسیار متنوعی داشته باشد.
گزش حشرات
مصرف برخی داروها
برخی بیماری‌های سیستم عصبی مانند زونا یا ام اس
برخی بیماری‌های اعصاب و روان
همچنین برخی بیماری‌های کلیوی، بیماری‌های کبدی یا اختلالات تیروئید، دیابت و غیره هم می‌تواند منجر به خارش پوست شود.
روش درمان خارش پوست بسته به علت آن می‌تواند متفاوت باشد. برای همین بهتر است ابتدا مشاوره تلفنی با متخصص پوست داشته باشید.

عکس بیماری های پوستی خارش دار
خارش پوست یکی از مشکلات پوستی شایع است که می‌تواند علل زیادی داشته باشد.
۲. خشکی پوست
خشکی پوست از آن دسته مشکلات پوستی شایعی است که می‌تواند علائمی مانند خارش، پوسته‌پوسته شدن، احساس سفتی و کشش در پوست و ترک پوستی داشته باشد که حتی می‌تواند خونریزی داشته باشد. این عارضه پوستی شایع دلایل زیادی دارد، مانند:

سرمای محیط
استحمام زیاد
گرمای شدید
محصولات پوستی یا بهداشتی ناسازگار
برخی بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس یا درماتیت
استفاده از برخی داروها
برخی درمان‌های پزشکی
افزایش سن
و بسیاری علل دیگر.
راه‌های زیادی برای خلاصی از خشکی پوست وجود دارد، مانند استفاده از انواع مرطوب‌کننده‌ها و آبرسان‌ها، استفاده از سرم‌های پوستی، آلوئه‌ورا، اجتناب از استفاده از محصولات بهداشتی ناسازگار با پوست، نوشیدن آب کافی و غیره.

۳. پوسته پوسته شدن پوست
پوسته پوسته شدن یا پوسته ریزی از آن دسته مشکلات پوستی است که خود از علائم و نشانه‌های بسیاری از بیماری‌های پوستی دیگر به شمار می‌آید. این پوسته‌ریزی ممکن است به علت آسیب مستقیم به پوست مانند آفتاب‌سوختگی یا عفونت ایجاد شود یا در اثر مشکلات سیستم ایمنی یا بیماری‌های دیگر ایجاد شود. علائم پوستی دیگری هم ممکن است با پوسته پوسته شدن همراه باشند، مانند خارش، بثورات پوستی، خشکی پوست و غیره.  اگر پوسته پوسته شدن مدتی ادامه داشت و به‌خودی‌خود یا با استفاده از روش‌های خانگی درمان نشد حتما باید با دکتر پوست در دکترتو مشورت کنید.

درمان مشکل پوستی با معروف‌ترین دکتر پوست
۴. انواع تاول های پوستی
همه‌ی ما می‌دانیم تاول پوستی چیست، اما مهم است بدانیم که تاول پوستی نشانه‌ی چیست؟ تاول پوستی انواع مختلفی دارد و به دلایل مختلفی ایجاد می‌شوند. تاول یک برآمدگی پوستی پر از مایع و آبکی است که ممکن است کوچک‌تر از ۱ سانتی‌متر (وزیکول) یا بزرگ‌تر از ۱ سانتی‌متر (بولا) باشد. تاول‌های پوستی می‌توانند به صورت تکی یا گروهی ایجاد شوند و ممکن است در هر بخشی از بدن دیده شوند.  

تاول می‌تواند در اثر اصطکاک مانند پوشیدن کفش تنگ، یا سوختگی و یا انواع بیماری‌ها ایجاد شود. بسیاری از بیماری‌های پوستی که در این مطلب به آنها پرداختیم می‌توانند تاول ایجاد کنند، مانند درماتیت، بیماری پنجم و غیره.

همچنین در مطلب انواع تاول‌های پوستی که در ابتدای این بخش برای شما لینک آن را گذاشته‌ایم می‌توانید عکس بیماری های پوستی که منجر به ایجاد تاول پوستی می‌شوند را ببینید.

۵. انواع دانه های پوستی
دانه‌های پوستی یا بثورات پوستی به دلایل متنوع و در نتیجه انواع مختلف بیماری‌های پوستی و یا دیگر بیماری‌ها می‌توانند ایجاد شوند. بسیاری از بیماری‌های پوستی که در این مطلب به آنها اشاره کردیم انواع مختلف دانه‌های پوستی را ایجاد می‌کنند. مصرف برخی داروها یا آلرژی یا انواع عفونت‌های باکتریایی، قارچی، ویروسی یا انگلی هم می‌تواند بثورات پوستی ایجاد کند. در یک بخش کوتاه یا حتی در یک مقاله مفصل هم نمی‌توان تمامی دلایل ایجاد دانه‌های پوستی را توضیح داد. بنابراین بهتر است برای بررسی دانه‌های پوستی به خصوص وقتی که خارش‌دار هستند، یا بزرگ‌تر می‌شوند یا به هر نحوی تغییر می‌کنند به دکتر پوست در دکترتو مراجعه کنید.

همچنین در مطلب انواع دانه‌های پوستی که در ابتدای این بخش برای شما لینک آن را گذاشته‌ایم می‌توانید عکس بیماری های پوستی که منجر به ایجاد دانه‌های پوستی می‌شوند را ببینید.

خشکی پوست، خارش، پوسته‌ریزی، تاول‌های پوستی و دانه‌های پوستی از مشکلات پوستی شایعی هستند که می‌توانند علامت دیگر بیماری‌های پوستی هم باشند.





:: برچسب‌ها: پوست , بیماری پوستی ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: